יום חמישי, 12 בינואר 2012

ורד- טופז ועדן



שם הפרח: ורד

פסוק מהתנ"ך:"אני חבצלת השרון שושנת העמקים"
(שיר השירים פרק א' פסוק א')סיבת בחירתנו בפרח: בחרנו בפרח זה כי אנחנו אוהבות את הפרח הזה ואת הצבעים שלו וריחו הנעים.,הוא מוסיף יופי לעולם ולטבע בצבעיו היפים ובצורתו.

מקום גידולו: הפרח גדל בבית סיפרנו ליד אולם הספורטאופן הטיפול: משקים את הפרח בכל כמה זמן והוא מתפתח מהר יותר מכל הפרחים.

תרומת הפרח לאדם: הפרח נותן יופי לעולם ולבני האדם שסביבו.מבנה הפרח:שישה עלי כותרתצבעים: ורוד,אדום,וכדומהממשפחת הורדיםמשמעות של המילה ורד:לא ראינו מקורות על משמעות שם הוורד ואולי בגלל שהוא מופיע בצבע וורוד נקרא כך.

סיפור על הוורד:לאיש אחד היה גן מקסים, שטיפח אותו וטיפל בו במסירות. הגן היה רחב וגדול, הגדר הייתה מוקפת בעצי ברושים, ובתוך הגן פינות-חמד ובהן פרחים יפים ונדירים. שירת הציפורים הרנינה בו כל שביל וכל פינה, ובגן זה צמחו וורדים יפיפיים שטופלו וטופחו במסירות ובהשגחה מיוחדת בידי האיש שגידל אותם. יום יום היה יוצא לגנו לראות את הוורדים, להנות מיופיים ולשאוף מריחם, אחרי שגמר להנות התחיל בעבודת הגינון. יום אחד יצא האיש לגנו וראה כי נקטפו ורדים ונתלשו ענפים. אין זאת - אמר האיש בלבו - כי מישהו מתנכל לוורדי. והוא החליט לארוב לגנב.עבר יום, עברו יומיים, ובצהרי היום השלישי ראה ילד כבן 9 עובר את גדר הגן ושם פעמיו אל עבר שיחי הוורדים.ניגש האיש אל הילד ואמר: "למה אתה קוטף את הוורדים שלא אתה גידלת אותם, לא אתה טיפחת אותם ולא עמלת למענם?"עמד הילד מבויש ואחר נשא את עיניו אל האיש במבט מתנצל ואמר: "יש לי חברה השוכבת חולה בבית-חולים, והיא כל-כך עצובה. איני יכול להביא לבית-החולים דבר מאכל או דבר מתיקה, ואני כל-כך רוצה לשמח את ליבה ולעזור לה לעבור את הימים האלה. גם כסף לקנות לה פרחים אין לי. לכן חשבתי: הנה גן כל-כך גדול, ובו פרחים רבים כל-כך. הן לא יחסר הגנן ולא יחסר הגן אם אביא לילדה עצובה מידי פעם פרחים יפים כאלה.

במקור אין סוף לסיפור אבל אנחנו חושבות שהגנן שמח לעזור לילדה החולה עם הפרחים שלו ויותר לא כעס על הילד.


בבליוגרפיה:




2.מאגר ספרות קודשhttp://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t3002.htm





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה