יום ראשון, 27 במרץ 2011

נרקיס- אביה שרבף


חשיבותם של העצים: חלקם למרפא חלקם ליופי ובלעדיהם לא נוכל לנשום.

בחרתי בפרח זה: מפני שאני אוהבת את הצבעים העדינים שלו: צהוב ולבן, עוד בגן סיפרו על הנרקיס שהוא פרח מוגן וכשאני רואה נרקיס אני אוהבת להריח את ריחו העדין.

מקום גידולו של הנרקיס: .מקום גידולו של הנרקיס הוא בעמקים ובהרים. בבית הספר שלנו הוא גדל ליד עץ הארז , בין שער הכניסה לבין המזכירות.

אופן הטיפול בנרקיס: אופן הטיפול של הנרקיס: יש להשקותו בכוס מים כל יום ועם זה קיץ אז על 3 כוסות מים.

תרומתו ושימושיו של הנרקיס לאדם:

צמח הנרקיס משמש כבושם ויש לו ריח נעים ועדין.

סיפור: יום אחד חלה המלך, היה לו חום ונזלת, כאב לו הגרון וגם הראש. קראו הצפרדעים לצפרדע הזקן שהיה גם קצת רופא ושאלו בעצתו, איך אפשר לרפא את המלך קְוִיטְש קְוָאטְש?. אמר הצפרדע הזקן: " צריך להביא למלך פרח יפה שישמח את ליבו בביצה השחורה הזאת, וגם יביא מריחו הטוב לרפא את הנזלת". אבל בביצה לא פרחו פרחים. קפצו הצפרדעים ויצאו מהביצה לחפש פרח, שיבריא את המלך, והנה מרחוק ראו אדום לבן כחול, רצו אל הכלניות ובקשו את עזרתן לבוא לביצה כדי שהמלך יבריא. אך הכלניות סרבו מפני שלא רצו לוותר על סביבה ירוקה -, לא טוב ליפיפיות שכמונו לגור בביצה ?? "לא ולא לא נבוא" קפצו הצפרדעים והמשיכו לחפש רחוק יותר, לפתע ראו ליד הסלעים רקפות יפיפיות, בקשו מהן לבוא איתם לביצה ולרפא את המלך. סרבו גם הרקפות ואמרו " לא נוותר על הסלעים והשמש הזורחת עלינו, איך נגור אנחנו רקפות עדינות בביצה הטובענית! - לא ולא, לא נבוא !!! " עצובות ומאוכזבות חזרו הצפרדעים לביצה והנה בקצה הביצה ראו פרח לבן מציץ מעלים דקים וישרים וריחו חזק ונעים, פנו אל הנרקיס ובקשו: "המלך שלנו חולה מאד, אנא עזור לנו, בוא אלינו לביצה, יריח המלך את ריחך הנעים ויבריא". אמר הנרקיס:" לעזור למלך? ברצון רב! " והלך עם הצפרדעים לתוך הביצה. המלך קְוִיטְש קְוָאטְש ראה את הנרקיס היפה, נשם נשימה עמוקה מריחו הטוב והנעים, נתן עוד נשימה ארוכה והרגיש כיצד הוא מבריא. קפץ קפיצת צפרדעים מהמיטה ואמר לנרקיס: "תודה לך, תודה מקרב לב, שהסכמת לבוא לתוך הביצה ולהבריא אותי. מעתה נרקיס יקר, תהיה אתה - מלך הביצה! ולאות ולסימן – יהיה לך כתר זהב בין עלי הכותרת היפים שלך ". מאז יש לנרקיס כתר צהוב והוא נקרא - נרקיס מלך הביצה. זכרה וכתבה את הסיפור: סבתא לילי.

מקורות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה