יום ראשון, 9 בינואר 2011

שלום תלמידי כיתה ה'  היקרים!

 בחודש שבט חוגגים האילנות את ראש השנה שלהם כדוגמת בני האדם בא' בתשרי. זהו תאריך קובע ל לגבי כמה מצוות שקשורות באילן כגון: ערלה, תרומות ומעשרות.
השרפה בכרמל זיעזעה את כולנו הן מבחינת אובדן חיי אדם יקרים והן מבחינת אובדן דונמים רבים של עצי חורש טבעיים. ננסה בבלוג זה לתקן כטיפה מזערית מן הים את העוול. אין ביכולתנו להחזיר את חיי האדם שנספו וגם לא את העצים שנשרפו אך יש בידינו להנחיל לתלמידי ישראל את היופי שקיים בעצים ואת חשיבותם לאנושות כולה.
בתנ"ך ישנה חשיבות ראשונית לעצים ושמירה על הטבע כפי שנכתב בפסוק הבא:
"תן דעתך שלא תקלקל ותחריב עולמי, שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך" (קהלת רבא ז', י"ג)
ונסיים במילות השיר של נתן זך:
כי האדם עץ השדה
כמו העץ הוא שואף למעלה
כמו האדם הוא נשרף באש
ואני לא יודע
איפה הייתי ואיפה אהיה
כמו עץ השדה

אהבתי וגם שנאתי
טעמתי מזה ומזה
קברו אותי בחלקה של עפר
ומר לי, מר לי בפה
כמו עץ השדה

כי האדם עץ השדה
כמו העץ הוא צמא למים
כמו האדם הוא נשאר צמא
ואני לא יודע
איפה הייתי ואיפה אהיה
כמו עץ השדה

אהבתי וגם שנאתי
טעמתי מזה ומזה
קברו אותי בחלקה של עפר
ומר לי, מר לי בפה
כמו עץ השדה.

ונעבור למשימה הראשונה ברשומה הבאה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה